Karta Mieszkańca
Szybciej, wygodniej, zawsze pod ręką
Otwórz
Pobierz aplikację
apple app store google play store

Potęga ludzkiego głosu

Podczas gdy około 1900 roku w Europie narastały niepokoje, artyści z Paryża i Wiednia nawiązywali między sobą kontakty. Szukali inspiracji, nawiązywali znajomości z mecenasami, znajdowali osoby o podobnych poglądach lub rozmawiali o polityce. Debussy, Satie, Monet, Van Gogh w Paryżu. Nieco później Schiele, Mahler, Schönberg i Klimt w Wiedniu. Razem stali się rzecznikami fascynującego ducha epoki. Żyli w głęboko podzielonej Europie, podobnie jak obecnie. Ale także w czasach bezprecedensowej kreatywności i zmian. Podobnie jak obecnie.

Wraz ze śpiewakami Chóru NFM ożywiamy ducha tamtej epoki i próbujemy dostrzec podobieństwa między przeszłością i teraźniejszością Europy. Czy jest na to lepszy sposób niż poprzez artystów tamtych czasów, rzeczników ducha epoki?

Zapraszamy wszystkich do odkrycia potęgi ludzkiego głosu i wspaniałej muzyki początku XX wieku.

Program
Camille Saint-Saëns
 Deux choeurs op. 61: Calme de nuits; Les fleurs et les arbres
Claude Debussy Trois chansons de Charles d’Orléans (Dieu! qu'il la fait bon regarder!; Yver, vous n'estes qu'un villain); Les Angélus (oprac. C. Gottwald), Des pas sur la neige (oprac. C. Gottwald) 

Erik Satie Gymnopédie nr 1 (oprac. W. Knight)
Alma Mahler Die stille Stadt oraz Laue Sommernacht z cyklu Drei frühe Lieder (oprac. C. Gottwald)
Gustav Mahler Ich bin der Welt abhanden gekommen z cyklu Rückert-Lieder (oprac. C. Gottwald)
Richard Strauss Traumlicht z cyklu Drei Männerchöre TrV 270
Arnold Schönberg Dreimal tausend Jahre op. 50a; Friede auf Erden op. 13

Wykonawcy
Chór Narodowego Forum Muzyki
Lionel Sow
 dyrygent